11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ic.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • -Öğrenci, bir tez konusu için en uygun olan araştırma metodunu önerebilecektir.
  • -Öğrenci, araştırmanın referans verdiği kaynakları analiz edebilecektir.
  • -Öğrenci, bilimsel kaynaklardan elde edilen bilgiyi düzenleyebilecektir.
  • -Öğrenci, kendi araştırma alanlarındaki yerleşik yaklaşımları sorgulayabilecektir.
  • -Öğrenci final projeleri ile tez konularını ilişkilendirebilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş Teitelbaum, Harry. How to Write a Thesis. 2nd ed. Pearson Education Ltd. (January 1, 1989)Turabian. Kate L. A manual for writers of research papers, theses and dissertations. 7th ed. Chicago style for students and researchers. Chicago: University of Chicago press 2007.Joan I. Miller, Bruce J. Taylor. The Thesis Writer’s Handbook: A Complete One Source Guide for Writers of Research Papers. Alcove Pub Co (January 1987)
2 Tez konusunun üzerine tekrar düşünme. Tezin şekillenmesi
3 Grup Değerlendirmeler Ödev 1: Araştırma konuları ile ilişkili min. 10 kaynak üzerinden özet-yorum (her bir kaynak için 50-100 kelime)
4 Grup Değerlendirmeler
5 Bireysel Değerlendirmeler Ödev 1 Teslimi Ödev 2: Çalışmanın amacını, hipotezini ve metodunu içeren “Compact Intro” (min.500 kelime)
6 Bireysel Değerlendirmeler
7 Bireysel Değerlendirmeler Ödev 2 Teslimi (Compact Intro) Ödev 3: Compact Intro Revizyonu ve Tez çerçevesi
8 Bireysel Değerlendirmeler
9 Bireysel Değerlendirmeler Ödev 3 Teslimi (Tez Çerçevesi) Ödev 4: Referans listesi ile birlikte Mezuniyet Tez Taslağı
10 Bireysel Değerlendirmeler Kritiklere göre tez taslağının geliştirilmesi
11 Bireysel Değerlendirmeler Kritiklere göre tez taslağının geliştirilmesi
12 Bireysel Değerlendirmeler Mezuniyet Tez Taslağının geliştirilmesi
13 Bireysel Değerlendirmeler Mezuniyet Tez Taslağı geliştirilmesi
14 Bireysel Değerlendirmeler Mezuniyet Tez Taslağı Teslimi (%90’ı bitmiş)
15 Bireysel Değerlendirmeler Final Mezuniyet Tezi Teslimi
16 Dönemin gözden geçirilmesi
Ders Kitabı Yukarıda listelenen kitaplar, dersin web sayfasındaki power point sunumlar ve eğitseller
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
14
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
4
50
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
65
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
5
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
4
8
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
34
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; X
2 Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; X
3 Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; X
4 Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; X
5 En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; X
6 Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; X
7 Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; X
8 Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; X
9 Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; X
10 Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; X
11 Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; X
12 Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010